DVD & Blu-ray

DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • Morien -
    Halloween (2018)
    * 14.1.2019

    Nevím, proč jsem čekala o mnoho lepší film. A nevím, proč je na tenhle kousek Jamie Lee Curtis tak pyšná. Asi je dobře, že ženské hrdinky a starší herečky dostávají prostor, ale to jim těch tři plus dva scenáristů nemohlo připravit lepší půdu pod nohama? Prostě jsem čekala lepší film. Každopádně, nejsem schopna porozumět Lauriině psychologii a jak se tu naznačuje průběh jejího života. Jak se někdo takhle traumatizovaný a paranoidní stihl dvakrát provdat (a rozvést) a zplodit dceru? Já mám mnohem menší trauma a občas mi i vadí, když jsou se mnou jenom další lidé v místnosti. Přijde mi, že to film má trochu obráceně. Takhle "postižení" lidé se nechovají navenek šíleně, aby potom vlastně žili stejně jako ti "normální" a usilovali o stejné cíle, když navíc očividně nezkouší žádný druh terapie a osudné rozrušení je u ní stejné jako před těmi čtyřiceti lety. Mám problém přijmout to, že by věřila nějakému muži natolik, aby si ho pustila k tělu, a zvlášť ještě potom dalšímu, když s tím prvním to nevyšlo... Šílení lidé se chovají navenek co nejvíc normálně a nenápadně, hlavně před svými příbuznými a známými, ale drží si od všeho odstup, neříkají nikomu své pravé myšlenky a obavy, vytvářejí navenek bariéru a nic nepouštějí do svého prostoru, mentálního i fyzického. Nic. Takže jak občas říkám, že některé filmy člověk neocení, pokud netrpí stejnou psychickou poruchou jako jeho hrdinové/a nebo tvůrci (a to platí, myslím si, překvapivě často), tak tenhle film já osobně neocením proto, že jeho hrdinka netrpí tak, jak by měla. (Začínám se bát, co nám scenáristé vymyslí pro zestárlou Sáru Connorovou.)

  • castor -
    Zrodila se hvězda (2018)
    **** 30.12.2018

    Už počtvrté a základní zápletka se nemění. On je úspěšný zpěvák, ona nadaná. Lehce vyhasínající country rockový muzikant Bradley Cooper popošoupne Lady Gaga vstříc zasloužené slávě. Sám přitom propadá svým démonům, kteří jsou zakořenění už kdesi v dětství. Problémy se sluchem, sklenka něčeho ostřejšího i příležitostné drogy. Tuhle čerstvou lásku tak čeká velká zkouška. Zlomenému hudebníkovi přináší zdánlivou stabilitu, přičemž oba zkouší praktiky pochybné branže. Výsledek sice nepůsobí přehnaně limonádově, musím ale zdůraznit, že emoce mi jednoduše chyběly. Na dřeň nikdy nejdeme. A samotný příběh není nijak objevný. Dívka zvyklá na zaplivané bary, která dá klidně otravnému „fanouškovi“ pěstí, nedokáže pořádně od plic sdělit svému milému, že má s chlastem zatraceně velký problém. Na druhou stranu on ji varuje, aby se showbyznysem nenechala semlít, a že cesta, kterou se vydala, je neupřímná, ona s tím ovšem problém nemá. Přitom se dosud nejlépe cítila v úplně jiné poloze a ideálně nad pianem, nyní se nakrucuje na vtíravý pop. „Upřímného“ konfliktu se nedočkáme. Škoda. Jinak samozřejmě všechno šlape, i když na nejrůznější nominace pro režiséra bych to úplně neviděl. Ano, debutující Cooper nastrkal do prostých scén hodně energie a náboje, ale jinak nijak nepřekvapuje. Coby herec je už na palec nahoru, pochopitelně stejně jako extrémní exhibicionistka Lady Gaga, která působí mile rozpačitě i civilně, navíc v téhle poloze skvěle zpívá. První polovina lepší. 75%

  • POMO -
    Toman (2018)
    *** 17.11.2018

    Produkčně kvalitní (obsazení, výprava, atmosféra doby), záživné ale pro užší okruh diváků, do kterého nepatřím. Osobní život hlavní postavy film načrtne, ale z 90% se venuje žvanění a komplotům mezi politiky. Nebavilo mě to ani přes slušnou kresbu postav a zajímavě jiskřivou mozaiku různorodých politických vyznání, motivací a morálních hodnot; ani přes historickou významnost zobrazených událostí.

  • Davies182 -
    22. míle (2018)
    **** 3.11.2018

    Nádherný propastný rozdíl mezi mnou zde naposledy hodnoceným asijským filmem s parádní akční choreografií ale mizerným příběhem. Proč? Berg to má přesně naopak: v bitkách kvůli střihu skoro nejde poznat, kdo koho řeže, ale zato se tu parádně vyjímá ona hollywoodská patina a vypilovanější scénář. A ďábelsky přísnej Mark Wahlberg. Takže... si holt vyberte, no.

  • verbal -
    Peppermint: Anděl pomsty (2018)
    * 25.10.2018

    I zkušený rutinér Péťa Morel prostě nenadělá nic, pokud dostane do rukou smradlavou řídkou hnědou hmotu, urputně vytlačenou někým s dokonalým smyslem pro patlání zbytečných nudných omletých klišovitých kokotin bez jakékoliv invence. Ta mu pak prostě mlaskavě proteče mezi prsty, ať se snaží sebevíc, a výsledným produktem jsou přiblblé trampoty podrážděné dojnice, co si takhle rovnou od plotny pomstychtivě odskočí na intenzivní mindža kurz, načež s permanentním PMS za pomocí nově nabytého bojového umění krav trága a kompletního arzenálu gumových modelů divných pušek od Hasbra nudně a unyle do posledního animálního pokerovance vyhladí kolumbijský drogový kartel. Pak někdo to hovno rozmíchá s mátovou drtí, dá tomu nálepku „Od tvůrců Tejkn“, a on se vždycky najde nějaký ten debil, co se na to podívá v naději, že zase jednou konečně kvalitativně půjde o skvělé a nepřekonatelné první nasazení taťky Nýsna. Nešlo. Je to přesně na úrovni Taťka Nýsn 2: Zmrtvýchsraní a Taťka Nýsn 3: Vraťseužkurvadohrobu. Možná dokonce i horší.

  • castor -
    Stíny mezi námi (2018)
    ** 25.10.2018

    Kdesi v Illinois. Zase se něco nemilého pokazilo. A lidstvo to schytalo. Explodovali vládní laboratoře. Byli nějakých 80 kilometrů od epicentra a jistá Ronnie přišla o pár přátel a hlavně o tátu. Okolo se zjevují coby přízraky. Jeden takový bubák se ale začne chovat nestandardně. A Bella Thorne se ještě s jedním hošanem rozhodne přijít věci na kloub. Solidní nápad, ve výsledku je to ovšem takové nemastné neslané. Poměrně mladý tvůrce Scott Speer znovu sáhl právě po Belle, která už slušně pod jeho vedením válela v příjemně staromódně pojaté romantice Půlnoční láska. Tady ovšem musejí jít čísla chtě nechtě dolů. Průšvih to ale není.

  • Tosim -
    Hovory s TGM (2018)
    **** 23.10.2018

    VŽDYCKY SE DÁ UDĚLAT VÍC. Je jasné, že snímek je stylizovaný, komorní, má minimalistický až divadelní styl, ale přes to všechno je zábavný, napínavý, historicky cenný, herecky bravurní a důležitý. Díky Červenkově cílevědomosti a Kosatíkově erudici se dají odpustit případné chyby a otřesné české filmy letošního roku (Revizoři) mají svoji protiváhu. A zbytek taky nevypadá špatně! 90%.

  • 3DD!3 -
    První člověk (2018)
    ***** 17.10.2018

    Realistické životopisné drama s důrazem na to co je třeba obětovat v zájmu vědy. Stylově jde o mix Interstellaru se Stromem života. Armstrong v Goslingově podání funguje výborně. Chytrý chlap co si dokáže poradit, ovšem citově otupělý po vší té smrti (loučení s dětmi ve větách jako určených pro novináře je toho dokonalou ilustrací). Chazelle v závěru nesklouzává k patetickému finále, kde hrdina a jeho přátelé úspěšně dosáhnou vytýčeného cíle, jednoduše proto, že většinu kumpánů mu osud zabije. Záběry z Měsíce mají patřičnou váhu a působí výjimečně. Především nejsou zkažené vztyčováním vlajky. Krásná hudba. Výborné. I see moon, Moon sees me...

  • MrHlad -
    Zlý časy v El Royale (2018)
    **** 12.10.2018

    Do malého hotelu uprostřed ničeho přijelo několik lidí. Nemají spolu na první pohled nic společného, ale už za pár hodin bude většina z nich po smrti. A ti ostatní pořádně rozhození. Drew Goddard natočil chytrou tarantinovku se zajímavými hrdiny, dobrými herci i zábavnou režií. Ke konci jí sice malinko dochází dech, ale celkově dovede díky nápadům, postavám a pár drsným zvratům hodně příjemně pobavit. Žánrová klasika jako z Cabin in the Woods z toho ale nejspíš nebude.

  • JFL -
    Tvář (2018)
    *** 4.10.2018

    V rámci Polska a tamních tendencí na přepisování historie a snah o uzákonění jediného správného pohledu na domnělou polskou idylu představuje "Tvář" zajisté ambiciózní, odvážný a potřebný projekt. Na druhou stranu si ale přiznejme, že stranou stylových fines to nepřináší zrovna nic objevně obrazoboreckého či podvratného. "Tvář" navzdory řadě podnětných prvků neobsahuje nic co by vyloženě ťalo do jádra společnosti, spíš je to takové zasmušilejší a metalem proložené "Slunce, seno, jahody". Nespočívá ono nadšené přijetí kritikou náhodou v tom, že v dnešní době už člověk ve festivalovém mainstreamu je spíš zvyklý vídat emancipační příběhy, kde hrdinové vzkvétají navzdory svému okolí, než prostě filmy, které by ukazovaly obyčejné lidi jako burany a křupany?

  • Tetsuo -
    Po čem muži touží (2018)
    odpad! 19.9.2018

    Na to už fakt skoro není slov. Totální everyday patriarchy bullshit každou půlminutu. Polovina jakože vtipů pointovaná větami "To nemůžeš pochopit, protože jsi chlap/jsi ženská". ________ Svět, ve kterém v časopise Playboy nemají HR oddělení a na recepci může ze dne na den pracovat kdokoli, s kým ani nikdo nepodepsal smlouvu; film, kde se finální Noc talentů odehrává ve dne; svět, v němž majitel časopisu je větší šupák než vyhozený šéfredaktor; mediální prostředí, kde úplně neschopný blbec dostává novinářské ceny; fantasmagorie, v níž údajný feminista okouzluje ženy neustálým "mainsplainingem", což je přesně to, co by dělat neměl. __________ Film, co vypadá, jako by ho napsal Michal Viewegh po mrtvici (viz slavný sloupek, kdy se proměnil ve svou ženu a pak si sahal na prsa a do kalhotek), ale napsali ho Radka Třeštíková a Rudolf Havlík po opici nebo lobotomii. Ani Po čem ženy touží s Gibsonem nebyl žádný zázrak, ale aspoň nějak držel scenáristicky pohromadě. Tento film drží asi jako pochroumaná záda Jiřího Langmajera a má inteligenci Dominiky Myslivcové. ________ Chcete-li to ve zkratce: Je to podobná romantická komedie jako Mechanický pomeranč. Čiré utrpení.

  • Slasher -
    BlacKkKlansman (2018)
    *** 20.8.2018

    Uznám tomu chytře zvolený retro/ aktuálně relevantní téma, ale osobně jsem čekal něco ještě peprnější, vtipnější, silnější herecky, divně působí tak nedecentní tečka s Charlottesville. Beru i cením, že Spike Lee poutá pozornost, mně to ale nesedlo ani jako současný sociopolitický komentář, ani po čistě zábavní filmový stránce. Patrná pachuť: samoúčelnost.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace